Emilia Romagna
Datum : 5 t.e.m. 11 juni 2017

Emilia Romagna is een minder gekende streek maar biedt oneindige mogelijkheden voor wie van fietsen, lekker eten, wijn proeven, cultuur, de heuvels maar ook van de zee en het strand houdt.

We verblijven in het Europa Monetti Life Style & Family Hotel**** in Cattolica aan de Adriatische Zee.

Deze uitstekende ligging biedt ruime mogelijkheden voor :                                                                      U als wielertoerist : want er is steeds een vlakke 'opwarmingsrit' van een 15-tal km alvorens het                                        hinterland met de steilere hellingen bereikt wordt.  En na enkele stevige                                            beklimmingen is de terugweg naar het hotel steeds bergaf.                               U als rekreatiefietser : want er staan mooie rustige ritten op het programma die vertrekken                                                   vanaf het hotel en we brengen U ook eens met de bus naar een                                                         lunchplaats vanwaar U nadien fietsend naar het hotel weer kan dalen.         U als niet-fietser : want ook U laten we meegenieten van 'top'momenten en dit zowel figuurlijk                                     als letterlijk.   Onze chauffeur verzorgt met plezier enkele excursies.

• 7-Daagse reis met luxe autocar en fietsaanhangwagen
  • Uitgestippelde fietstochten in 3 verschillende niveaus
  • Aangepast programma voor niet-fietsers
  • Uitstappen :  San Marino - Ravenna -
  •                        Boerderij met proeven van wijn en locale gerechten
  • Overnachting aan het Zwitserse 'Vierwaltstättersee' bij de heenreis
  • 4 nachten in Hotel Europa Monetti****
  • Overnachting met zicht op de St. Gotthard op de terugreis                     885 €/PERSOON op basis van 2 pers. kamer HP

Dag 1

Vierwaldstättersee

Via Luxemburg en Strassbourg rijden we naar Zwitserland.  Op een 70-tal kilometer van ons hotel maken we nog een stop om de vrijwilligers de kans te laten het laatste gedeelte per fiets af te leggen.  We voorzien mogelijkheid om zich om te kleden.   In een sfeeëriek kader geniet we van het welkomst-diner.

Dag 2

Aankomst Cattolica

Na een lekker ontbijt vertrek-ken we om via Como, Milaan en Bologna naar Cattolica te rijden. Ook nu bieden we de kans om het hotel per fiets te bereiken.

Na check in en installatie volgt de welkomstdrink en uitleg over de vele faciliteiten van het hotel.

Dag 3

Fossa Blues

We maken vandaag al direct kennis met de streek en streek-gerechten.  Elke groep fiets op eigen tempo en uitgestippelde route naar Fossa Blues.  De niet-fietsers worden met de bus gebracht.  Tijdens de lunch worden we verwend met de lekkernijen en specialiteiten van het huis.

Dag 4

Azienda Agricola Fiammette

In de voormiddag staat een bezoek aan San Marino op het programma.   De fietsers maken ondertussen een begeleide tocht richting Azienda Agricola Fiammette.  Daar komen we samen voor het proeven van wijn en heerlijke streek-gerechten en nemen er samen de lunch.

Dag 5

Nove Colli - Ravenna

Vandaag gaat elke zijn eigen weg.  De gedreven fietsers kunnen zich uitleven op het parcours van Nove Colli waar Marco Pantani opgroeide.       De niet-fietsers kunnen een excursie meedoen naar Ravenna.

Iedereen kan tijdig terug zijn om nog te genieten van het strand of de vele faciliteiten van het hotel.

Dag 6

St. Gotthard - Rithom meer

We moeten 's morgens helaas al het eerste deel van onze terugreis aanvatten.  We overnachten vlakbij de St. Gotthardtunnel en hebben nog ruim de tijd om een laatste fietstocht te maken naar het Rithom meer.  Een flinke klim die door de niet-fietsers kan overbrugd worden met één van de steilste kabelspoorbanen ter wereld.

Dag 7

Arrividerci

Mooie liedjes blijven niet duren en we moeten helaas huiswaarts keren.